Pawilony są przydatne w każdej firmie z branży handlowej. Stanowią uzupełnienie sklepu stacjonarnego lub też mogą być nadrzędnym punktem sprzedaży. Wyjątkowo dobrze sprawdzają się podczas targów i podobnych wydarzeń, a oprócz tego, dzięki mobilności i łatwemu montażowi, mogą być stosowane np. do prowadzenia sprzedaży na sezonowych wyprzedażach lub w miejscowościach letniskowych. By pawilon handlowy dobrze wypełniał swoje funkcje, winien być właściwie dopasowany do profilu działalności użytkownika. Na co więc zwrócić uwagę przy jego doborze?
Pawilon handlowy – jak wybrać?
W ofercie producentów znajdziemy różne typy mobilnych pawilonów handlowych. Każdy z nich zalicza się do jednej z 2 grup – pawilonów namiotowych lub ze sztywnymi ścianami. Te ostatnie mogą być wykonane na przykład z drewna bądź płyty obornickiej. Cechuje je stosunkowo szybki montaż, aczkolwiek ich przenośność jest dużo mniejsza aniżeli pawilonów namiotowych. Są również od nich o wiele droższe, przez co rekomendowane są raczej do punktów stacjonarnych. Poza tym mogą pełnić funkcję kiosków, kas biletowych lub portierni.
Pawilon namiot – kiedy warto go używać?
Jeżeli pawilon handlowy ma być raz za razem przenoszony lub priorytetem jest dla nas cena, najlepszym wyborem będzie pawilon namiot. Przeciwnie do popularnej opinii, tego typu konstrukcje odznaczają się sporą trwałością, która jest wynikiem zastosowania do ich produkcji wysokiej klasy surowców. Zarówno powłoki, jak i rury, z których wykonane są szkielety, wykazują odporność na uszkodzenia mechaniczne oraz niekorzystne warunki atmosferyczne. To sprawia, że namiotowe pawilony handlowe, jeśli będą należycie konserwowane, posłużą kilkanaście lat – również przy intensywnym użytkowaniu.