W ostatnim dziesięcioleciu kwestia ekologii stała się jednym z najpoważniejszych zagadnień, omawianych w debacie publicznej. Potrzeba korekty naszego postępowania związanego z racjonalnym wykorzystaniem zasobów Ziemi, stopniowo przebija się do każdego aspektu życia, również do świata marketingu. Dzisiaj zarówno duże spółki, jak i niewielkie firmy, zmierzają do tego, by stać się eco-friendly. Swoje zaangażowanie w ochronę przyrody mogą one zakomunikować światu na wieloraki sposób, również poprzez wykorzystanie w akcjach promocyjnych eko gadżetów reklamowych.
Eko gadżety promocyjne z surowców łatwo degradowalnych
Eko gadżety to artykuły reklamowe, ale wytworzone z surowców łatwo degradowalnych bądź przetworzonych. Są to także gadżety z tekstyliów bez domieszek tworzyw sztucznych, które mają praktyczne funkcje i których właściciel nieprędko się pozbędzie. Powoduje to, że ich stosowanie w nikłym stopniu wpływa na zaśmiecanie natury. Za ekologiczne gadżety reklamowe uważa się również te produkty, które wyprodukowano z PP, czyli z polipropylenu. Mimo, że to polimer, łatwo poddaje się on przetworzeniu, natomiast kiedy jest to już niemożliwe, w trakcie jego rozkładu nie wytwarzają się niebezpieczne gazy.
Ekologiczne gadżety promocyjne – co proponują dostawcy?
Można sądzić, że w asortymencie producentów nieczęsto pojawia się duży katalog ekologicznych gadżetów reklamowych. Takie założenie jest błędne. Już sam asortyment odzieży reklamowej jest olbrzymi – nadruki zleca się na t-shirtach z bawełny organicznej, w różnych krojach (dziecięcych, męskich i damskich), jak również w dziesiątkach kolorów. Nadruki reklamowe nanoszone są na jutowe i bawełniane torby, dostępne nie tylko w formie klasycznych toreb na zakupy, ale również m.in. plecaków w kształcie worka. Inne rozchwytywane gadżety tego typu to rzecz jasna długopisy, które wykonuje się ze zrolowanego papieru lub z bambusa, eko puszki z biodegradowalnego polilaktydu, papierowe pojemniki na napoje, a także kosmetyczki.