Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

Co się dzieje, gdy strona ma filtr ręczny Google?

O filtrach ręcznych od Google i nie tylko

Filtry Google są karą nakładaną na serwisy internetowe, które nie spełniają wprowadzonych przez Google wytycznych dla webmasterów. Spotkać możemy się z dwoma rodzajami filtrów – z filtrami algorytmicznymi lub ręcznymi. Filtry ręczne nakładane są przez osoby pracujące w Google Webspam Team, z kolei algorytmiczne nakłada bezpośrednio algorytm Google.

Twoja strona ma filtr Google – co w związku z tym?

Strony, które zostały ukarane filtrami i banami Google odnotowują znaczny spadek w wynikach zwracanych przez wyszukiwarkę. Za najpoważniejsze przewinienia Google może ukarać zupełnym usunięciem z wyników wyszukiwania. Częściej spotkać możemy jednak filtry od Google, które nie pozwalają na osiągnięcie dobrych pozycji w wyszukiwarce lub które powodują, że treść strony nie zostaje indeksowana. Czas trwania kary jest zależny od jej rodzaju. Filtry ręczne nakładane są zazwyczaj na okres 30 dni, algorytmiczne do momentu aż roboty sieciowe znów zajrzą na naszą stronę. Rzecz jasna warunkiem zdjęcia filtrów w każdym z wymienionych przypadków jest poprawienie strony zgodnie z regułami opracowanymi przez Google.