Zagrożenie dla strony – bany i filtry Google

Zagrożenie dla strony – bany i filtry Google

Prowadzenie firmowej witryny internetowej obliguje do jej skutecznego pozycjonowania w wyszukiwarkach, żeby była widoczna dla internautów i miała stałą pozycję. Bany i filtry Google mogą być zastosowane na portal, kiedy nasze zabiegi powodują złamanie zasad rzetelnego pozycjonowania. Przekonajmy się, jakie działania podjąć, kiedy zajdą tego typu okoliczności.

Bany i filtry Google – jak wpływają na wyszukiwanie witryny?

Ban od Google to najsurowszy wymiar kary, któremu może zostać poddana strona internetowa. Oznacza on kompletne usunięcie jej ze stron wyszukiwarki Google, co w gruncie rzeczy realnie utrudnia funkcjonowanie interesu. Po zablokowaniu strony ilość naszych klientów dramatycznie zmaleje, gdyż 90% użytkowników używa Google. Natomiast zastosowanie filtra cofa naszą witrynę w wynikach wyszukiwania, co również negatywnie oddziałuje na klikalność portalu. Występują filtry ręczne – stosowane wprost przez załogę Google a także algorytmiczne, które wywoływane są mechanicznie przez profesjonalne oprogramowanie.

W jaki sposób dać sobie radę z banem i filtrem Google?

Pamiętajmy, że bany i filtry Google nakładane są na przykład za zamieszczanie ogromnej liczby odsyłaczy przekierowujących na naszą stronę internetową lub uciekanie się do nieuczciwych środków reklamowych w celu nadania jej pierwszej pozycji. Aby usunąć ban od Google trzeba wcześniej poznać jego powód. Warto zatrudnić do tego fachową firmę SEO, która sprawnie upora się z problemem. Proces może niestety przeciągać się nawet 6 miesięcy, trzeba więc być cierpliwym.