Funkcjonują trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, czyli na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed cyklicznymi albo jednorazowymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Dzień Dziecka lub finały Pucharu Europy w piłce nożnej. Ten typ pozycjonowania będzie bardzo efektywny, jeśli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześnie. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. Przeważnie trzeba zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową czy też zmienioną treść witryny.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Inny rodzaj pozycjonowania to słuszne i wypróbowane wyjście dla osób posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki należytemu dobraniu fraz, nie tylko uda się wejść w niszę związaną z interesującą nas branżą, ale również koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon oznacza też znacznie mniejszą konkurencję. Istotne jest również to, że coraz powszechniejszy jest trend wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie puma Axis białe sklep online,
– golarka Eldom G50 5 szara,
– smartfon Huawei Y7 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo ważne w szczególności dla sklepów online. Za pomocą tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie nader szeroki asortyment artykułów mogą skuteczniej piąć się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu istotne jest dodanie do frazy nazwy wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym bierze się pod uwagę przeważnie:
– miasto (np. “zespół na wesele Kraków”)
– dzielnicę (“sklep RTV Śródmieście”)
– kraj (“uniwersytet Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w stosunku do firm lokalnych, które adresują swoje usługi tylko do osób zamieszkujących na tym samym obszarze. Ta metoda pozycjonowania jest przydatna również wtedy, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie ma możliwości rywalizować na frazy bez dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na pianinie“, to “nauka gry na pianinie Kraków”.
Dane firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]