Na https://pbnmarket.pl poznasz korzystną ofertę private blog network.
Żeby odbiorca dostrzegł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz także postarać się o jej widoczność na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony i to czy systematycznie pojawiają się na niej kolejne profesjonalne i użyteczne dla użytkownika artykuły. Jednak nie wolno także zignorować tzw. link buildingu, innymi słowy zdobywania linków zewnętrznych wiodących do strony. Jedną z metod link buildingu jest wykorzystanie PBN – prywatnej sieci portali.
PBN – proste zdobywanie sporej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych
PBNy są prywatne, ponieważ są budowane a następnie zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez większą agencję marketingową lub firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są zwykle stosowane jako część wieloskładnikowej strategii reklamowej, co jest bardzo ważne, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały uprzednio dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość wygenerowania dużej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich urozmaicenie, co jest pozytywnie postrzegane przez wyszukiwarki. Mankamentem PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga znacznych nakładów finansowych, a potem trzeba poświęcać mnóstwo godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.
Wizytówki NAP i artykuły z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z potencjału PBN
Prywatne sieci blogów rewelacyjnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można przy ich użyciu publikować artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to jest NAP? To w zasadzie każde miejsce online, gdzie widoczne są istotne dane kontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, nazwa i e-mail bądź telefon. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także profil w internetowym rejestrze biznesowym, strona na portalu społecznościowym czy artykuł, pod którym umieszczono firmowe dane teleadresowe.
Kolejna skuteczna metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z dodaniem linku do oryginalnego tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej przydatność oryginalnego wpisu, dlatego że odnajdywanie linków do niego na rozmaitych blogach w sieci traktują jako sygnał, iż pod danym adresem kanonicznym znajdują się przydatne, godne przeczytania teksy. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie ważne jest zdobycie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza z medycyną, doradztwem prawnym, aktualnymi wydarzeniami oraz doradztwem finansowym.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO